Arhiva 17.02.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:37.

OŠ GORIČAN: Malo uče engleski, malo njemački!

Usred školske godine, temeljem rješenja Uprave za inspekcije poslove Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, odnosno naredbom prosvjetnog inspektora Zlatka Branilovića od 19. siječnja 2010. godine, u OŠ Goričan promijenjen je režim nastave stranih jezika tako da se u četvrtim razredima nastava engleskog jezika izvodi kao obavezan nastavni predmet, a nastava njemačkog jezika kao izborni predmet.
Naime, viši prosvjetni inspektor Z. Branilović bio je – upućen pisanom pritužbom majke učenika četvrtog razreda koji ima poteškoće u učenju – u nadzoru u školi 14. siječnja ove godine te tom prilikom utvrdio da se u četvrtim razredima (a u školi su dva četvrta razreda) izvodi nastava njemačkog jezika kao obvezan nastavni predmet, a nastava engleskog jezika kao izborni nastavni predmet.
U tome ne bi bilo ništa sporno da oba četvrta razreda nisu u prethodne tri godine učila engleski jezik, a onda je za te razrede određeno da će učiti njemački kao obvezan nastavni predmet, a engleski je tek ponuđen kao drugi strani kroz - izborni predmet.
Tako je napravljen i Godišnji plan i program rada škole za šk.g. 2009./10., što je u suprotnosti s nastavnim planom i programom za osnovnu školu propisanim od resornog ministarstva. Taj dokument nalaže da jezik koji djeca krenu učiti u prvom razredu mora ostati obveznim nastavnim predmetom sve do osmog razreda, a drugi jezik (u ovom slučaju njemački) može se uvesti kao izborni predmet od četvrtog razreda nadalje.
Pedagoginja škole Gabrijela Maltar prosvjetnom je inspektoru izjavila da roditelji učenika nisu imali mogućnost izjasniti se žele li da im djeca pohađaju (drugi) strani jezik kao izborni predmet jer iz iskustva se zna da roditelji žele da djeca uče drugi strani jezik, pa anketa nije ni provedena i nastava dva jezika je organizirana.
Međutim, na pogrešnu organizaciju nastave jezika, koji je obvezan predmet, a koji izborni, upozoravale su ravnatelja i Stručni aktiv (i rekle to prosvjetnom inspektoru) učiteljice Vinka Hržić i Julija Novak – no njihove primjedbe nisu prihvaćene, štoviše, ni zapisane u zapisnicima Stručnog aktiva ili bilo kojem drugom dokumentu.
Zanimljivo, prilikom nadzora, inspektor je utvrdio da su sva djeca dva četvrta razreda koja su učila od prvog razreda engleski jezik nastavila isti učiti i kao izborni predmet, što je vjerojatno slučajna pogodnost u ispravljanju pogrešne odluke škole.
Ravnatelj škole Stjepan Vadlja u komentaru cijele situacije ne susteže se u preuzimanju odgovornosti:
- Moja je to odgovornost u prvom redu, ali moram reći da se ništa od svega što se dogodilo nije dogodilo radi bilo čije, pa ni moje zle namjere ili nemara. Problem je u tome što smo morali iskombinirati satnice i školski raspored prema raspoloživom kadru i popuni potrebnih satnica za učitelje. Nakon naredbe prosvjetnog inspektora, mi smo organizirali sve što je potrebno da se pogreška ispravi, pisanim smo putem obavijestili Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta – Odjel prosvjetne inspekcije, da je uvedena (vraćena) nastava engleskog jezika kao prvog stranog jezika u oba četvrta razreda u školi, a nastava njemačkog kao drugog stranog jezika ide kroz izborni predmet.
U rasporedu kakav smo do sada imali nije napravljena zapravo nikakva šteta jer učenici su imali više sati jezika koji je sada izborni predmet, a nedostajuće sate (svega 15-ak sati) engleskog jezika nadoknaditi se može bez većih problema do kraja školske godine, i to tako da djeca imaju svaki drugi tjedan (samo kad su prijepodne na nastavi) po dva dodatna sata jezika. Način nadoknade gradiva dogovorili smo s Dubravkom Kovačević, savjetnicom za engleski jezik u Ministarstvu, i vjerujem da smo time sve uspjeli ispraviti.
Marijan Belčić

RODITELJI NISU PITALI?!
Prema riječima Stjepana Sinkovića, predstavnika roditelja u Školskom odboru OŠ Goričan, čini se da se roditelji učenika četvrtih razreda nisu baš previše interesirali oko nastave jezika:
- Mi o tom problemu nismo raspravljali na odboru, a nije me nitko od roditelja ni zvao ni intervenirao da upozori na problem. Mi smo inače uredno obavili – u usvajanju dokumentacije škole - sve svoje obveze i nema nekakvih posebnih problema u radu Odbora.
Zanimljivo, ni predstavnike političkih struktura koji su u Školski odbor s te strane delegirani, kaže Dragutin Kovač, općinski vijećnik, nitko nije upozorio na problem:
- Mene nitko od roditelja nije zvao, a pošteno da vam kažem, dok načelnik Mario Moharić nije za taj problem pitao na sjednici Odbora, ništa se nije ni znalo. Prvi put za problem sam čuo kad je Moharić potaknuo pitanje inspekcijskog nadzora.
Općinski načelnik Mario Moharić novoimenovan je član Školskog odbora:
- Mi ni u Općini nismo imali informaciju da postoji bilo kakav problem u nastavi stranih jezika u školi, niti da se bilo tko od roditelja obratio. No, na sjednici Odbora ja sam zatražio da nam se da na uvid dokumentacija o nadzoru inspekcije, o kojem sam saznao neslužbeno, i što se poduzelo da se problem otkloni jer, koliko sam upoznat – to uopće nije bila tema nijedne sjednice Školskog odbora.

ŠKOLSKI ODBOR
U petak, 5. veljače u OŠ Goričan rekonstruiran je Školski odbor. Na čelu Školskog odbora je učiteljica Marija Horvat, zamjenik joj je Mario Moharić, goričanski općinski načelnik, a članovi su Stjepan Sinković, Dragutin Kovač, Petar Vugrinec, Štefanija Šavora, Leo Begović, Goran Gotal i Kristina Sisek.

Izvor: 2860