Arhiva 08.03.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

Parkiranje u Čakovcu skuplje nego u Zagrebu!

Na moje reagiranje o skupom parkiranju u Ulici Ruđera Boškovića “odgovor na upit građana” poslao je gradonačelnik Branko Šalamon. Ono na što se mi koji tu živimo žalimo, a to je previsoka cijena godišnje parkirne karte od 1.400 kuna (u odnosu na veće gradove i ostale dijelove grada), gradonačelnik je samo potvrdio s malo “Vegete”.
• Temeljem vaših pravilnika, Ulicu R. Boškovića, “u kojoj se nalaze poslovni prostori, zgrada Suda, Županije i privatne kuće...” niste svrstali u stanarsku zonu. To je vaše pravo. Znači, u toj ulici nema stanara? Mi tu kao ne živimo? Zar ne smijemo?! Zar bismo se morali iseliti iz te ulice zbog visokih parkirnih troškova? Pa zar smo mi krivi što su u toj ulici odvjetnici, bilježnici, sudovi, Županija, kafići, prodavaonice i ostali poslovni subjekti?
• Pišete da je “velika većina građana spomenute ulice iskoristila mogućnosti i dijelove dvorišta i kuća pretvorila u poslovne prostore, a kod ishođenja građevinske dokumentacije nije vodila računa o tome da će morati poradi toga koristiti javno parkiralište pod drukčijim uvjetima”. Koja je to velika većina građana? Mislite da smo svi, kada se uvodila naplata parkiranja, otišli preko noći u “biznismene” i pohrlili prenamijeniti stambene u poslovne prostore te graditi garaže u svojim kućama i dvorištima? Pa u toj su ulici poslovni subjekti desetljećima!! Odnekada je poznata kao “sudska”. I zar smo prije 20-ak godina mogli znati da će tu biti parkiranje pod naplatom, što je danas “trend” u svim gradovima.
• ‘Poslovne subjekte’ ostavite na strani. Nemam ništa protiv njih, dapače, neka ljudi rade, imaju posla i zarađuju plaće. Ja vam skrećem pažnju da među svim tim poslovnim subjektima ima nas malobrojnih koji samo živimo tu, a ispaštamo i plaćamo previsoku cijenu parkiranja zbog svih tih silnih poslovnih subjekata zbog kojih ste VI na papir stavili da to nije stambena zona. I to bi bilo u redu kada ne biste generalizirali, već za nas malobrojne dogovorili nižu, razumnu cijenu (kao u ostatku grada). Svakako manju od Zagreba i Varaždina!! Činjenica je da možete, ali ne želite. Nemamo svi ni mogućnosti ni prostora graditi privatne garaže u dvorištima i dijelovima kuća. (Vama za informaciju, bilo je nekih pokušaja “ishođenja građevinske dokumentacije”, ali konzervatori ne daju dirati pročelja kuća i zgrada ni za lijek! Povijesna je to jezgra, Branko). Kažete da “stanari koji žive u kućama u ostalom dijelu grada Čakovca imaju parkirališta ili garaže u vlastitim dvorištima”. Zar stvarno mislite da ih imaju svi gdje se vi i Čakom pojavite s naplatom parkiranja?
• Ulica se svojevremeno rekonstruirala iz gradskog proračuna. Vi, gradonačelniče, i ostali u Gradu i Čakomu, niste iz svojih džepova izvadili novac, otkupili je i renovirali. I moje su kune u njoj, pa si dopuštam pravo da iznesem svoje mišljenje da cijena tog, svakako specifičnog parkinga u gradu, nije korektna. I tko je to odredio da moramo platiti 2.000 kuna uz popust 30%? Na osnovi čega: koliko tko tu živi, kakav auto vozi, ili po broju cipela i boje očiju? Mogli ste isto tako odlučiti da imamo popust 25, 40, ali i 50 te 75%.
• Pišete dalje da se ne želite uspoređivati s cijenama parkirnih karata u Zagrebu ili Varaždinu i nabrajate cijene satnih i dnevnih parkiranja. O tome uopće nije riječ, već o godišnjim kartama za ljude koji žive u tim ulicama, a tu ste, ponavljam, nadmašili i centar Zagreba! S druge strane, hvalite se da je “Čakovec jedini grad u Hrvatskoj s cijenom satne karte u iznosu od 1,00 kune/sat u zonama 4a kategorije koje su, blago rečeno, od samog centra udaljene cca 500 metara”. A zašto se u ovom slučaju uspoređujete s ostatkom Hrvatske? Ono što Čakovcu fali nisu zone 4, u budućnosti možda 5 i 6 te širenje naplate parkiranja, već malo više besplatnih parkirališta za ljude koji rade u centru grada, a nemaju kamo parkirati te nemaju mogućnosti kupovati skupe karte. Znate, nemamo svi ogromne, peterocifrene plaće kao Vi!
• Što se projektiranja ulice tiče, odgovarate: “smatramo da se u okviru prostornih mogućnosti koje je projektant imao prilikom rekonstrukcije ulice, iskoristilo maksimalno moguće prostora za parkiranje, nogostupe i zelene površine”. Zar je u ionako usku i prometnu ulicu trebalo na uska i kratka parkirališta posaditi drveće zbog kojeg je parkiranje vrlo teško, nespretno i ponekad opasno? Tamo gdje bi se mogla parkirati tri, stanu jedva dva (manja) automobila. Zelene površine? Nekada je bilo tu zelenog pojasa (vidi foto), ali nakon rekonstrukcije, na žalost, samo beton i asfalt. Drveće koje ste posadili nasred parkirališta je sve samo ne zdravo. Dođite pogledati tijekom ljeta na što nam liče automobili! S njih pada crna ljepljiva masa koju je vrlo teško prati.
• Živi li netko u privatnom stanu ili privatnoj kući, morao bi biti tretiran isto. Bila to zona ova ili ona. Jasno mi je u kojem vremenu živimo i da se parkiranje plaća. Ne bježimo od toga. Ali zar najskuplje u Hrvatskoj?! Olakšajte nam život i rad, nemojte biti faktor zbog kojeg ćemo seliti van grada. Da se u ova teška vremena može dogovoriti razumna cijena, može. Samo treba malo dobre volje, “na dobrobit građana”, kako se volite hvaliti na raznim okupljanjima.
Tomislav Horvat,
R. Boškovića, Čakovec

Izvor: 2915