Arhiva 27.07.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:17.

Međimurski prijevoznici žele prijevoz srednjoškolaca

Niti ove se godine, kako stvari sada stoje, do zadnjeg trenutka neće znati tko će i po kojim cijenama prevoziti učenike međimurskih srednjih škola. Jedino je izvjesno da dosadašnjeg načina sufinanciranja i jedinstvene cijene karte za sve učenike, bez obzira na mjesto stanovanja, više neće biti. Koliko će učenika i s kojim iznosom biti obuhvaćeno nekim vidom sufinanciranja - zasada je nemoguće reći jer još nisu izrađeni kriteriji niti prijedlog sufinanciranja. Kako god bilo, sigurno je da će većina roditelja morati plaćati višu cijenu prijevoza nego je to bilo do sada. Prijevoz učenika, u okviru linijskog prijevoza, do sada je obavljala Presečki grupa, a za školsku godinu 2011./12. svoju je ponudu dala i Grupa autobusnih prijevoznika, Sekcije autoprijevoznika u Udruženju obrtnika Međimurske županije. Prema riječima Ivana Rešetara, predsjednika udruženja obrtnika Međimurske županije, krajnje je vrijeme da se roditelje učenika upozna s troškovima prijevoza koji ih čekaju u jesen, ali i činjenicom da međimurski prijevoznici nude kvalitetnu uslugu i povoljniju cijenu od konkurentske Presečki grupe. Rešetar je proteklog četvrtka vodio konferenciju za novinare na kojoj je bio i dio prijevoznika.
- Naš je interes da se riješi učenički prijevoz, a naši su prijevoznici, kad je trebalo uskočiti, obavljali svoj posao na zadovoljstvo svih. Dijelom je razlog i u tome što su kolege samoinicijativno u određenim trenucima napravili potkategorizaciju prijevoza i smanjili cijenu, kako bi se potaknuo što veći prijevoz učenika iz naselja blizu Čakovcu.
Na temelju toga napravljen je i cjenik koji je više nego zadovoljavajući jer je u njemu u obzir uzeta kategorija trenutačne teške ekonomske situacije. Tu nam je vrlo bitno, ako se prijevoz dodijeli našim prijevoznicima, da Županija izda rješenja jer po nižim cijenama sigurno nitko neće voziti.
A niti Županija, niti općine i gradovi, po svemu sudeći, više neće sufinancirati prijevoz učenika srednjih škola od iduće školske godine jer za to nemaju novca. Po tome bi se sufinancirale samo određene “socijalne kategorije”, ali do danas još nije razrađeno koje bi to socijalne kategorije i po kojim kriterijima bile. Bi li to ovisilo o broju djece, prihodu po kućanstvu ili nešto slično, još ne znamo. Županija je prošle godine izdala odluku, ne rješenje, a prijevoznici su na temelju odluke (ovo se odnosi na prijevoz učenika osnovnih škola, op.nov.) već kupili desetak autobusa. Međutim, niti taj je prijevoz još uvijek, zbog žalbe Presečki grupe, nije riješen. Očito je da nitko nema hrabrosti dirnuti u to i reći da se prijevoz da onima koji su najpovoljniji - domaćim prijevoznicima. Bojimo se da će se na temelju žalbe Presečkog stopirati odluka o donošenju rješenja.
Prijevoznici su spremni kupiti još autobusa, a to bi značilo i zapošljavanje još dvadesetak ljudi i mislimo da bi bilo pošteno da netko - tko puni proračun, dobije i posao.
Sve bi trebalo biti jasno do kraja ovog mjeseca i trebalo bi izdati rješenja onima koji su bili najbolji na natječaju raspisanom krajem protekle godine. Naši kolege spremni su preuzeti sav prijevoz učenika, cjenici su vrlo zanimljivi, a roditelji već sada trebaju znati na što mogu računati, a ne da ih se u rujnu stavi pred gotov čin. Građani ove županije mogu izvršiti pritisak na svoje općine i gradove i da se vidi kako će se djeca voziti. Oni koji bi to trebali napraviti moraju znati da je i njima u interesu da se to odradi do kraja mjeseca, kako ne bi ispalo da se opet vode nekakve igre i igrice.
Osim toga, bude li trebalo kupiti još autobusa i zaposliti još ljudi, to se već sada mora znati jer preko noći takve stvari ne idu, ustvrdio je Rešetar na konferenciji za novinare.
V.Trstenjak

Različita tumačenja
Da bi se poseban linijski prijevoz za prijevoz učenika srednjih škola izdvojio iz sadašnjeg linijskog prijevoza (na koji koncesiju do 2013. godine ima Presečki grupa), potrebno je zadovoljiti određene zakonske uvjete. Nije do kraja jasno tko bi (Županija ili općine i gradovi) morao raspisati natječaj, zatim kako udruga građana kao što je to Udruga roditelja Međimurske županije može biti naručitelj (pitanje financiranja), što je sa sadašnjom koncesijom...? Pitanja ima mnogo, a jasne odgovore zasada je nemoguće dobiti. Ono što je sigurno je da će prijedlog eventualnog sufinanciranja prijevoza, odnosno “socijalni kriteriji”, biti gotov tek u jesen, a mnoge će stvari oko prijevoza biti jasnije tek nakon kolegija gradonačelnika i načelnika koji će se tom temom pozabaviti 28. ovog mjeseca. (vt)

Kakav cjenik nude međimurski autobusni prijevoznici?
Prema prijedlogu organizacije i financiranja prijevoza učenika srednjih škola na području Međimurske županije, prijevoz učenika srednjih škola obavljao bi se posebnim linijskim prijevozom (sada je prijevoz srednjoškolaca “prikrpljen linijskom prijevozu). Naručitelj bi bila Udruga roditelja Međimurske županije, izvršitelj međimurski autobusni prijevoznici, a cijena mjesečnih karata određivala bi se prema zonama. Predviđeno je sedam zona, 1. od 0 do 5 kilometara, 2. od 6 do 10, 3. od 11 do 15, 4. od 16 do 20, 5. od 21 do 25, 6. od 26 do 30 i 7. zona od 31 do 35 kilometara. Cijena za prvu zonu bila bi 180 kuna, za drugu 250, za treću 300, za četvrtu 350, za petu 400, za šestu 450 i za sedmu zonu 500 kuna. Do sada je jedinstvena cijena, uz sufinanciranje Županije te gradova i općina, iznosila 400 kuna. Kako neslužbeno saznajemo, sa svojom ponudom javila se i Presečki grupa koja bi cijene odredila prema 4 zone, a mjesečna karta u najskupljoj, 4. zoni iznosila bi 700 kuna. (vt)

Izvor: 2935