Gradovi i općine 10.08.2011. 00:00. Zadnja izmjena: 17.08.2016. 09:18.

Naše prometnice

Opasan rotor na ulazu u Sveti Martin na Muri

Cestovni rotor na ulazu u Sveti Martin na Muri (zapravo Vrhovljan i Žabnik) među prvim je objektima takve vrste izgrađen izvan Čakovca. Dovršen je prije nešto više od deset godina, projektiran za tadašnje uvjete prometa, a specifičan je po tome što se u njega “ulijeva” čak pet prometnih traka koje imaju poprilično uske izlaze i ulaze u sam rotor, a prometni su traci “ograđeni” visokim rubnicima.

U današnjim uvjetima pojačanog prometa iz pravca Čakovca i Murskog Središća, rotor je postao svojevrsno usko grlo, ali i opasno mjesto za kretanje biciklista i pješaka budući da oko rotora nema uređenih pješačko–biciklističkih staza. Vijećnici Općinskog vijeća Svetog Martina na Muri u više su navrata načelnika Franju Makovca upozoravali na nedostatke rotora jer je krajnje vrijeme da se krene u njegovu rekonstrukciju. Makovec, osim činjenice da je o problemu razgovarao i s bivšim i sa sadašnjim ravnateljem Županijske uprave za ceste, koji su mu potvrdili da rekonstrukciju rotora “imaju u planu”, konkretne odgovore kada će i hoće li rekonstrukcija uopće krenuti zasada nema.

U ŽUC-u nam je jedino potvrđeno da rotora u Svetom Martinu na Muri u planu izvanrednog održavanja i planu gradnje nema. Makovec se po tom pitanju, kao uostalom i većina načelnika općina, nalazi u dosta nezavidnoj situaciji jer nije u poziciji da na ŽUC izvrši bilo kakav ozbiljniji pritisak budući da je, što se cestogradnje i obnove prometnica tiče, Sveti Martin na Muri dobio velik dio kolača. Pritiskati sada na ŽUC bilo bi kontraproduktivno i pomalo nezahvalno, a s druge strane, u rekonstrukciju rotora zaista bi trebalo krenuti što prije.

Uz pretpostavku da se ne dira unutarnji dio rotora (što bi značilo izmještanje podzemne infrastrukture i kandelabera), procjenjuje se da bi cijena rekonstrukcije iznosila između 200 i 300 tisuća kuna.

Izvor: 2937