Arhiva 08.02.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:18.

Epilog jedne inovacije!

Ne može se reći da naručitelji radova i projektanti (iz Hrvatskih cesta) te izvođači nisu reagirali na upozorenja o očiglednim propustima u obnovi državne ceste koja ide kroz donji Pustakovec i Sv. Juraj u Trnju. Neke su stvari ipak popravili. Kako i kada, druga je stvar.
Nakog gradnje kanalizacije, ceste su u obnovi proširene prijeko potrebnim pješačko-biciklističkim stazama, a kako to obično biva kad se primjedbe lokalne vlasti (dotično - donjokraljevečkih općinara) ne uvažava s razine javnog državnog poduzeća, događaju se zanimljive inovacije u cestogradnji koje je teško zdravom razumu prihvatiti. Ma koliko god se tvrdilo da je to pitanje struke.
Nakon što je zbog očigledne neusklađenosti projekata sa stvarnim stanjem na terenu na skretanju s državne na županijsku cestu prema Čehovcu prvo rub ceste skoro naslonjen na uglovnu kuću, pa izmican, nakon što je (kao po nekom pravilu) niz betonskih stupova elektrovodova ostavljen točno po sredini pješačko-biciklističke staze, pa su kasnije izmicani, a susjedstvo oduševljeno svako jutro izlazilo na lese i aplaudiralo projektantima, izvođačima, vlastima, nekoga je naglo stečena slava ponijela, pa je na toj nesretnoj cesti uvedena još jedna zanimljiva inovacija u cestogradnji.
Od ulaza u Donji Pustakovec sa zapada do izlaza iz Svetog Jurja u Trnju s istoka, u biciklističkoj stazi s južne strane ceste izdignutoj za visinu rubnika od razine kolnika kanalizacijski šahtovi uvučeni u koridor staze utopljeni su za petnaestak centimentara i okovani betonskim rubnicima.
Na tu tehničku spačku o kojoj fotografije govore više nego tisuću riječi ugrađeni su zaštitini limeni poklopci. Na pante, da se mogu odignuti, pa onda otvarati poklopci šahtova kanalizacije.
Vrijedi ponoviti: sporedno čija je to inovacija, tko je toliko tehnički neuračunljiv da je takvo nešto ucrtao u projekt, jer se još jednom pokazalo da se mnogi zahvati, ma koliko skupi bili, i dalje izvode bez trunke zdravog razuma. Umjesto da se pravovremeno (je li to trebao vidjeti projektant, izvođači ili makar na trasi nadzornik gradnje svejedno je) izbjeglo trošak duplog prekrivanja šahtova, naknadno se improviziralo rješenje kojim je barem spašena sigurnost biciklista (neće ulijetati u petnestak centimetara duboke rupe). (MB)

Izvor: 2963