Glas javnosti 18.04.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:19.

Ne stavljajte više reklame u kućni sandučić!

Koliko samo reklamnih oglasa raznih tvrtki i trgovina ne samo iz Čakovca, cijelog Međimurja, već i iz drugih gradova, a nedavno čak i iz druge države! Ne smeta to nas, dapače, i to je jedna vrsta obavijesti za sve građane, jer htjeli mi to ili ne, kupovati moramo, ako želimo živjeti. Na mnogim tim reklamnim papirima naslikani su i proizvodi, tako da se može i vidjeti ono što se nudi potrošaču. Taj način oglašavanja uvriježen je u cijelom svijetu ili barem u većem dijelu, ali kada proizvođač ili pak trgovina na takav način nude svoje proizvode, tada bi ti proizvodi trebali i biti u onoj trgovini koja je navedena na tom reklamnom oglasu ili letku. Ali što se mene tiče, nikada više neću vjerovati ni jednom takvom oglasu, jer su se oni dosad s nekim proizvodima pokazali kao jedna velika neistina.
Narodu je vrlo lijepo kad u dane pred blagdane kao što su Uskrs ili Božić, trgovine  zajedno s proizvođačima nude osjetno niže cijene i time se s jedne strane žele dodvoriti kupcima, a s druge možda isprazniti svoja skladišta. Možda žele, na taj način počastiti narod, kako bi te blagdane proslavio nešto jeftinije nego inače, u krugu obitelji. Na mnogim reklamama navedeni su i datumi od kada do kada vrijede te snižene cijene, a to je najčešće desetak dana pred blagdane. Danas je to vrlo važna ponuda, jer s povećanim PDV-om, svakim danom sve skupljim benzinom, najavljenim poskupljenjima struje, plina i pitaj boga kojih sve ne proizvoda, od kojih su neki s cijenama već odletjeli u nebo, narod je sve siromašniji i jedva preživljava.
No, ne želim o tome, za sve smo si i sami krivi, jer smo birali one koji su nas doveli dovde gdje smo sada. I kako se dalje tako ne može, zadesilo nas je ovo, a bit će nam još i teže. Zato nam niže cijene proizvoda iz reklamnih oglasa obećavaju da barem za prazničke dane osjetimo neku blagodat jeftinije hrane. Ali to baš i nije tako. Tako sam uoči prošlogodišnjeg Božića, pokušao kupiti malo odojka u jednoj velikoj samoposluzi po osjetno nižoj cijeni. Tri dana za redom bio sam u toj trgovini. ali odojka nisu imali. Pitanje je, jesu li ga uopće imali. Uoči ovoga Uskrsa na reklamnom letku jedne druge samoposluge pročitao sam ponudu s osjetno sniženom cijenom, jednog dosta skupok proizvoda, naše vrlo poznate konditorske kuće. Radi se o proizvodu koji se najčešće prigodno poklanja dragim osobama. I ovamo sam dolazio tri puta, čak sam zamolio prodavačicu da mi spremi koju kutiju, ako dobiju još koju pošiljku. Ništa od toga. I ova reklama, bila je samo reklama, Ni spomena o kupnji, jer tog proizvoda na polici nije bilo. Nije ga bilo ni po onoj cijeni po kojoj se inače prodaje, u danima kad se ne približavaju blagdani.
Kada se već ljudima na kućnu adresu ili u kućni sandučić dostavljaju takvi promotivni oglasi, mislim da bi bilo pošteno da trgovine koje oglašavaju, osiguraju da tih proizvoda bude na njihovim policama tako dugo dok traje vrijeme koje je navedeno za takvu ponudu. Jer ako toga nema, onda je to najobičnija prijevara ili pak samo reklama za tu prodavaonicu.
Što znači «akcija», koja se vrlo često nalazi uz neke proizvode u našim samoposlugama?  To bi trebalo značiti da je određenim proizvodima pri kraju rok trajanja pa su im cijene snižene da bi što prije prodali.  Međutim često to i nije tako. Cijene su iste kao i istim proizvodima koji nisu označeni da su u akciji, uz to, neki napisani akcijski proizvod ne možete naći jer ga (više) nema. I ovdje je veliko pitanje dali je uopće bio izložen za prodaju. Ako je bio, zašto se onda, ako ga nema, ne izbriše taj naziv, da potrošač ne prevrće sve izložene proizvode kako bi našao traženi.
   Mene su zanimala samo ta dva proizvoda, no koliko još ima takvih koji se reklamiraju kao jeftini, a ne možete ih pronaći u trgovini. Zar ne mislite, vi trgovci i proizvođači, da bi proizvod koje nudite na blagdanske dane po izrazito nižim cijenama trebali biti na policama svih onih dana koji su označeni?  Ako nemate dovoljne količine, tada nemojte slati reklame, naročito ne za one proizvode koje po povoljnim cijenama nudite za blagdanske dane!
I.T., Čakovec

Izvor: 2973