Arhiva 02.05.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:21.

Po našim prugama kloparaju stare krntije

Na području Međimurja, Krapinsko-zagorske i Varaždinske županije protekle srijede nije vozilo dvadesetak vlakova, što je izazvalo pravi kaos u prometu. Prve informacije, kako su Hrvatske željeznice ukinule dvadesetak linija, a zatim da se radi o štrajku u sustavu HŽ-a, pokazale su se zapravo kao dezinformacije. Štrajka nije bilo, već se, kako tvrde iz Sindikata strojovođa Hrvatske, radilo o isključivanju neispravnih vozila iz prometa.
Na čakovečkom glavnom kolodvoru u srijedu nitko nije bio raspoložen za razgovor. Također su tvrdili da nema govora o štrajku. Prema informacijama koje smo uspjeli dobiti, oko sat vremena kasnili su jutarnji vlakovi prema Kotoribi, Dunjkovcu, Murskom Središću i Macincu, odnosno Čakovcu iz tih mjesta, a stanje se normaliziralo nešto iza 10 sati. Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan članovima Sindikata uputio je dopis u kojem kaže da Sindikat već nekoliko mjeseci u oba društva (HŽ Putnički promet i HŽ Cargo, op.nov.) upozorava na katastrofalno stanje voznog parka, na ugradnju u lokomotive i vlakove nekvalitetnih dijelova, skidanje dijelova s jednog vozila i ugradnju u druga.
- Nakon odluke o vožnji vlakova smanjenom brzinom, u HŽPP-u dobili smo garancije da će se utvrditi tko je odgovoran za pokušaj puštanja u promet lokomotive s kočionim papučama koje nisu niti nalijegale na obod kotača. Nažalost, osim obećanja da će se poduzeti sve da se stanje popravi, nije se ništa pozitivno dogodilo. Neispunjenje obveza prema radnicima samo je razlog više da se krene s isključivanjem iz prometa svakog vozila, ne samo onih kod kojih su neispravni uređaji direktno vezani za sigurnost prometa, već svih vlakova i lokomotiva koji nisu adekvatno zabrtvljeni, neispravno osvijetljena vozila, sva vozila koja izlaze sa servisnih pregleda, a da su oštećeni prozori, stolci, neočišćeni upravljački prostori ili ako servisni pregledi nisu obavljeni sukladno važećim propisima, piše Mrgan članstvu i upozorava da u HŽ Cargu kasne plaće, a od Uprave nema odgovora kad će biti isplaćene
- Na naša traženja da nam se dostave iznosi plaća s imenima, u HŽ Putničkom prijevozu oglušuju se i pronalaze opravdanja koja upućuju da se radi o prikrivanju pojedincima dodijeljenih cijena sata rada koeficijenta, tvrdi Mrgan, uz apel strojnom osoblju da se iz prometa isključe neispravna vozila.
- Ako ne postignemo željene rezultate, sljedeća akcija bit će poštivanje radnog vremena po predviđenim rasporedima rada u okviru planiranog radnog vremena, najavljuje Mrgan nove akcije, pa uskoro možemo očekivati i pravi štrajk.
Iz Uprave HŽ-a akciju strojovođa nazvali su diverzijom, a iz Sindikata su uzvratili prijetnjom da će tužiti Upravu.
V.Trstenjak

Željeznički umirovljenici obilježili "svoj dan"

U srijedu, 24. travnja u društvenim prostorijama čakovečkog željezničkog kolodvora međimurski željeznički umirovljenici - po 15-godišnjoj tradiciji, obilježili su “svoj dan”, tj., Dan Udruge međimurskih željezničkih umirovljenika HŽ-a.
Naime, taj su datum od trenutka osnivanja - 8. veljače 1998., uzeli kao dan svoje udruge, na sjećanje, jer je 24. travnja 1860. godine od Kotoribe do Macinca u javni promet puštena prva željeznička pruga izgrađena u Hrvatskoj, na kojoj je većina od njih radila do umirovljenja.
Prigodnim govorom sadašnji predsjednik Udruge Ivan Jalušić, ing., podsjetio je nazočne na značajnije aktivnosti Udruge u minulom vremenu, uz konstataciju da je - nažalost - u posljednjih nekoliko godina na međimurskim željezničkim prugama uočena izvjesna stagnacija u radu, prouzročena prvenstveno političkom situacijom u Europi, ali postoji nada da će se ulaskom RH u EU situacija izmijeniti nabolje...
Akademiji je prisustvovao i predsjednik istovjetne varaždinske udruge Ljubomir Radošević koji je nazočne upoznao s dobrom međusobnom suradnjom i zainteresirane međimurske umirovljenike pozvao da im se sredinom ovogodišnjeg svibnja priključe u zajedničkom izletu “Kroz Hrvatsko zagorje”, za koji im je Varaždinska županija osigurala besplatan autobusni prijevoz. Iza toga je uslijedio uobičajen skromni domjenak i međusobno druženje.
Franjo Marciuš

Izvor: 3027