Arhiva 25.07.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:24.

Financijske dubioze u općini G. Mihaljevec

O jazu između prihoda i rashoda u Općini Gornji Mihaljevec bilo je riječi na radnoj sjednici Općinskog vijeća. Tada je načelnik Goran Lovrec vijećnicima predočio tabelu s pregledom financijskih obveza koje tek moraju biti plaćene i potraživanja koje Općina ima od raznih subjekata. Obveze koje su evidentirane do 28. svibnja ove godine, kada je obavljena primopredaja od bivšeg načelnika Franje Kovačića, iznose 2,019.041 kunu, a Općina istovremeno potražuje 693 tisuće kuna. Tog je dana na žiro-računu Općine bio evidentiran minus od 191 tisuće kuna.
Kako se radi o velikom broju stavki koje Općina G. Mihaljevec mora podmiriti, navodimo neke od njih. Prva u oči upada zbog opaske koju je načelnik Goran Lovrec upisao, a govori da su strogo namjenska sredstva dobivena od Ministarstva regionalnog razvoja za izgradnju infrastrukture u Poduzetničkoj zoni Krč, potrošena “za sve drugo, samo ne na ono za što su bila predviđena”.
Radi se o iznosu od 618.674 kune s PDV-om koji treba vratiti Ministarstvu zbog nenamjenskog trošenja. Općina je iznos od 50.350 kuna dužna vrtiću čiju ekonomsku cijenu sufinancira, zatim za prijevoz učenika osnovaca 20 tisuća kuna, za šljunčanje i radove na cestama po Općini 98 tisuća kuna. Za izgradnju autobusnih stajališta u Dragoslavec Selu, Martinuševcu, Bogdanovcu i Vugrišincu dug je 145 tisuća kuna, a zanimljiv je i dug Hrvatskim vodama u visini od 370.498 kuna, na ime naknade koja se inače naplaćuje od građana, s ubiranjem komunalne naknade. Tegri je Općina Gornji Mihaljevec dužna 101.767 kuna za sanaciju cesta putem programa EIB II, a zimskoj službi 65 tisuća kuna.
S druge strane, općinski prihodi od poreza na kuće za odmor, poreza na potrošnju i na tvrtku koji do 28. svibnja nisu naplaćeni iznose 108 tisuća kuna, za komunalnu naknadu 167 tisuća kuna, naknade za uređenje voda 182 tisuće kuna. Općina potražuje i 31 tisuću kuna za prodano zemljište, 50 tisuća kuna za zakup poslovnih prostora, 70 tisuća kuna za komunalni doprinos. Ukupna potraživanja Općine s datumom preuzimanja iznosila su 693 tisuće kuna.
Pitali smo načelnika G. Lovreca hoće li zatražiti reviziju poslovanja Općine.
- Tražit ćemo reviziju, no, ne očekujem da će biti znatnih odstupanja od onoga u što sam već stekao uvid. Stanje u Općini je loše, no, što je - tu je. Prihvatili smo stanje kakvo jest i svim ćemo se snagama boriti da se ono vrati u normalu. Želimo da Općina počne normalno funkcionirati unatoč tome kakvo smo stanje preuzeli - kaže načelnik koji se i profesionalno bavi računovodstvom.
Je li ovakvo stanje u općinskoj blagajni razlog zašto su dvije djelatnice naprasno dale jednostrani otkaz ili se još neke stvari ne znaju? U svakom slučaju, pravu sliku dat će skorašnja revizija poslovanja!

Aleksandra Ličanin

Izvor: 3039