Kultura i prosvjeta 29.06.2015. 00:00. Zadnja izmjena: 19.04.2016. 10:44.

Odjeci Urbanova

"Okovina" - festival filma o vinu

Urbanovo 2015. je zaključeno. Složili smo se da je to međimurski turistički proizvod na kojem treba inzistirati, oplemenjivati ga i granati. U konačnici, on je dio ponude Gornjeg Međimurja koje je ovih dana proglašeno Europskom destinacijom izvrsnosti u Hrvatskoj, a u okviru natječaja Europske komisije EDEN. Na tragu te filozofije zaključnica Urbanovog događala se na terasi restorana Terbotz u Železnoj Gori sredinom lipnja, gdje je vinarska obitelj Jakopić ugostila Okovinu.

Bio je to Festival filma o vinu - Okovina čiji su kreatori Ivan Goričanec, Denis Perčić i Branimir Jakopić idejom i provedbom zadovoljili radoznalost i vinara i zaljubljenika u vino. Bila je to filmska, vinska, gastro, dobre atmosfere večer u kojoj je na velikom platnu usred vinograda projecirano sedam filmova. Trajalo je satima, a prošlo u trenutku.

Među gostima večeri bio je i predsjednik Udruge vinogradara i vinara Hortus croatiae David Štampar, tajnica Udruge Tea Dvanajščak koja je prezentirala pjenušava vina, Siniša Kovač iz Udruge Dekanter i brojni drugi koji nisu mogli odoljeti.

Prikazan je film Kao stara loza o Miljenku Mikeu Grgichu koji je 1976. godine u Parizu nadmašio francusku vinsku silu i pobijedio na Međunarodnom ocjenjivanju vina. Iz osječke radionice turističko-vinskih entuzijasta stigao je film Secret Wine - A Journey snimljen u vinskim regijama Španjolske, Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Njemačke, Austrije i Nizozemske.

Najživopisniji bio je Aleš Kristančič Movia u sedam minuta dugom filmu koji nosi njegovo ime. On je svakako jedan od najutjecajnijih vinara svijeta, pripada osmoj generaciji na obiteljskom imanju Movia i tumači vino posve izvan zadanih normi. Valjalo bi ga upoznati osobno i doživjeti vino s njegova horizonta.

Vino je "priča" koja se živi

Putovima vina zvao se film u kojem je publika svjedočila zanimljivostima vezanim uz "sezone" hrvatskog enologa Franje Francema i vinske kraljice Nataše Puhelek. Njih su dvoje u četiri godišnja doba u Hrvatskoj obišli vinske podrume, upoznajući tajne stvaranja vina. Prikazani su i promo-filmovi Urbanovo 2015. - koji pobuđuje sjećanja i poziva na "još", Terbotz - Umjetnost stvaranja jela, Reci Da - Dizajn Studio: 20000 litara pod morem i Vinarija Jakopić - Umjetnost stvaranja vina.

"Promotivni filmovi vinarija su praksa koja se podrazumijeva svugdje gdje je vino "priča" koja se živi i poštuje. Želimo ohrabriti i naše vinare da se odvaže na vlastitu produkciju kratkih filmova kojima mogu puno reći o svojim vinarijama ili pojedinim vinima.", rekao je tijekom večeri Ivan Goričanec iz studija Reci Da.

Na slijepo su se kušali pjenušci domaćih proizvodnji: DK crni pinot - rose iz 2013. godine, Cmrečnjak Brut pušipel bijelo - klasična metoda iz 2012., Sibon dry bijelo - iz 2013. godine i Shamper chardonnay - bijelo polusuho pjenušavo vino iz 2009. godine. Uz slastan zalogaj iz kuhinje Terbotz poslužena je Jakopićeva graševina, rajnski rizling, sauvignon i muškat žuti - sve iz 2013. godine.

Okovina. Bila je to vinska večer drugačija od svih na kakve je navikla (ili će se tek naviknuti) publika sklona ovoj temi. Iz studija Reci Da poručuju: Da, bit će toga još.

Izvor: 3139