Arhiva 11.04.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:42.

KOVAČ PRETJERAO SA ŽUC-om: Brojke ga demantiraju!

Pažnju je izazvala izjava gradonačelnika Čakovca Stjepana Kovača o funkcioniranju i smislenosti županijskih uprava za ceste koja se - kako su prenosili javni mediji - može svesti u nekoliko točaka.
Ključna je da je ŽUC zapravo nepotrebna institucija jer ionako samo služi za transferiranje tuđeg novca u poslove gradnje i održavanja prometnica (lokalnih i županijskih cesta), a k tome je gradonačelnik ocijenio da je na štetu Grada nepravedna raspodjela, da je Grad zakinut pri korištenju namjenskih sredstava za ceste te, konačno, da ima informacije da se i u resornom Ministarstvu razmatra ideja o ukidanju ŽUC-eva.
Ravnateljici Županijske uprave za ceste Međimurske županije Ljerki Cividini vrijedilo je stoga postaviti pitanje je li doista u raspodjeli i korištenju sredstava koja su namijenjena gradnji, održavanju i izvanrednom održavanju lokalnih i županijskih cesta Grad Čakovec zakinut te raspolaže li ona informacijom o mogućem ukidanju ŽUC-eva...
BROJKE GOVORE
U odgovoru koji je ponudila uglavnom su brojke, koje, kako ocjenjuje Lj. Cividini, govore dovoljno:
- Kao stručna osoba na čelu ŽUC-a, niti želim niti se mogu upuštati u političke ocjene o organizaciji cijelog sustava. Moj je posao organiziranje i realizacija zadaća ŽUC-a koje su jasno definirane zakonodavnim okvirom i pravilnicima... Prenošenje dijela ovlasti i zadaća sa županijskih uprava za ceste na gradove provedeno je na inicijativu udruge gradova.
U slučaju Međimurske županije, kad se pogledaju finacijski pokazatelji, to izgleda ovako: za redovno održavanje lokalnih i županijskih cesta međimurskom ŽUC-u na raspolaganju je 13 milijuna kuna, a temeljem pravilnika, Gradu je na raspolaganju 3,8 milijuna kuna za ceste na području Grada.
To znači da ŽUC na raspolaganju ima 29.000 kuna po kilometru, na ukupno 450 kilometara prometnica za koje je odgovoran, a Grad u nadležnosti ima 65 kilometara prometnica, što znači 58.500 kuna po kilometru. Tih 3,8 milijuna kuna, koliko se Gradu stavlja na raspolaganje, je 12,4% prihoda ŽUC-a od ubrane cestarine i po pravilnicima.
POLITIKA
ODLUČUJE
- Program ŽUC-a donosi se u formi prijedloga na Upravnom vijeću ŽUC-a, te zatim usvaja na Skupštini Međimurske županije. Tako je postavljen sustav, a je li potrebno taj sustav mijenjati, primjerice ukinuti ŽUC-eve, ja također ne mogu komentirati, o promjeni sustava odlučuje se na političkoj razini na koju mi, operativci, nemamo utjecaja.
Ono što ja trenutno imam kao informaciju čitam iz promemorije sastanka ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića s predstavnicima Udruge županijskih uprava za ceste i Hrvatskom zajednicom županija o financiranju županijskih i lokalnih cesta. Tamo piše: “Na samom početku sastanka ministar Siniša Hajdaš Dončić odbacio je spekulacije o ukidanju ŽUC-eva budući da su oni svojim dosadašnjim radom opravdali postojanje kao racionalne specijalizirane županijske ustanove za gospodarenje javnim cestama i dok postoje županije, bit će potrebni za daljnje unapređenje mreže županijskih i lokalnih cesta u Republici Hrvatskoj.”
Marijan Belčić

Izvor: 3076