Gradovi i općine 18.04.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:42.

M. SREDIŠĆE: Ukidaju se dva vlaka

Iako službene potvrde još nema, neslužbeno saznajemo da od 24. travnja počinje važiti novi vozni red prometovanja vlakova, prema kojem će biti ukinuta 22 vlaka, a na području Međimurja to će biti vlakovi broj 3808, na relaciji Varaždin - Mursko Središće, s vremenom polaska u 16.15 sati i dolaskom u Mursko Središće u 16.48, te vlak br. 3809 Mursko Središće - Čakovec, s polaskom iz Murskog Središća u 17.09. i dolaskom u Čakovec u 17.30 sati.
Prema izračunu koji je objavio Jutarnji list, vlakom Varaždin - Mursko Središće prosječno je putovalo 5 (pet) putnika, dok je vlakom iz Murskog Središća prema Čakovcu prosječan broj putnika iznosio 10. Prema istom izračunu, godišnji gubitak za vlak Varaždin - Mursko Središće iznosi 48.000 kuna, a za vlak Mursko Središće - Čakovec 25.000 kuna. Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak protivi se najavljenom ukidanju, tim više što se “rukama i nogama” bori za uvođenje nove linije prema Lendavi, za što ima punu potporu susjeda s one strane Mure i smatra da rentabilnost, kad je željeznica u pitanju, ne bi trebala biti jedino mjerilo. O toj će temi sigurno biti riječi i na stručnom kolegiju gradonačelnika iako, kako stvari sada stoje, neće moći ništa učiniti. Osim, možda, podržati Sindikat prometnika vlakova Hrvatske koji je na adrese gradonačelnika poslao dramatičan dopis u kojem traži da “upozorite prije svih ministra pomorstva prometa i infrastrukture na činjenicu da HŽ putnički prijevoz teškim kršenjem PSO ugovora - ukidanjem linija, onemogućuje radnike koji rade na poslovima koji se obavljaju kontinutirano”. Sindikat također moli gradonačelnike da s istim upozorenjem “pritisnu” i Upravu HŽ Putnički prijevoz te da se obavijeste mediji, kako bi se “spriječio neviđeni barbarizam Uprave HŽ Putničkog prijevoza koja, suprotno ugovoru o javnim uslugama, taj pravno obvezujući akt i Uredbu EU 1370/2007. naprosto izruguje”.
Svakako je zanimljivo spomenuti kako, unatoč činjenici da linijom Čakovec - Mursko Središće i obrnuto sa svakom promjenom voznog reda vozi sve manje vlakova, se nikada u povijesti te pruge (osim možda kod same izgradnje) nije toliko ulagalo u njezinu obnovu. Pruga je obnovljena gotovo cijelom dužinom, a čak je i željeznički most preko Mure djelomično obnovljen. Intenzivni radovi na pruzi sa sve manje vlakova trajali su i proteklog tjedna.

V.Trstenjak

Izvor: 3077