Arhiva 28.08.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:49.

Novi željeznički vozni red: Međimurje u izolaciji

U novom nacrtu voznog reda za 2014./2015. godinu za područje Međimurja predviđena su nova četiri vlaka u pograničnom prometu na relaciji Čakovec - Lendava - Čakovec (preko Murskog Središća) koji bi trebali voziti subotom. Ova sjajna vijest za Mursko Središće gradskim je vlastima priopćena u dramatičnom pismu Sindikata prometnika volakova Hrvatske koji se obratio Međimurskoj županiji, gradovima, općinama i političkim strankama u Međimurju. U pismu pod naslovom Katastrofalan željeznički vozni red 2014./2015. za područje Međimurja sindikalisti upozoravaju da su, nakon što su u travnju ove godine (o čemu smo već pisali)  desetkovani vlakovi subotom, nedjeljom i blagdanom te nakon što je Međimurju oduzeta brza veza sa Zagrebom (IC vlakovi 570 i 571), mislili da gore ne može biti, nacrt novog voznog reda uvjerio ih je u suprotno. 

 

21 grijeh sastavljača voznog reda

 

Tijekom nekoliko godina, upozoravaju iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, uspjelo se upropastiti sve dobro što se stvaralo godinama, jer je i sama bit voznog reda da se osluškuju potrebe putnika... Međutim, novi prijedlog voznog reda je katastrofalan i porazan za Međimurje i stanovnike Međimurja. U čak 21 točki, uz konstataciju da od ukupno 9 vlakova koji se po novom voznom redu ukidaju na cijeloj Mreži HŽ-a, čak njih 6 se ukida na relaciji Zagreb - Kotoriba, pobrojane su nelogičnosti koje će dovesti do daljnje izolacije Međimurja. Spomenimo samo neke: kroz Međimurje će ubuduće voziti samo dva “ubrzana” vlaka koji prometuju iz Zagreba prema Kotoribi, ali takve “ubrzane veze” nema iz Čakovca ili Kotoribe prema Zagrebu. Od svih vlakova na relaciji Kotoriba - Čakovec - Zagreb, kroz 24 sata samo su dva vlaka direktna. Studenti iz Međimurja nedjeljom nemaju direktnu vezu sa Zagrebom, Međimurje je željeznički potpuno izolirano od Mađarske, iz Varaždina godinama idu tri vlaka prema Zagrebu i niti jedan nema vezu prema Međimurju,  a isto je i sa zadnjim večernjim vlakom iz Zagreba prema Varaždinu koji nema vezu prema Čakovcu... Iz Međimurja prema Zagrebu dnevna nepovezanost je punih deset sati, a Zagreba s Međimurjem čak 12 sati, što je nedopustivo, a da se ne govori o sporosti putovanja. Tako putnik koji u 9:30 krene iz Zagreba, u Kotoribu stiže u 13:58 sati, dakle, za 4 sata i 28 minuta. Ali i to je dosta brzo jer nesretni putnik koji se u Zagrebu u 18:18 sati ukrca na vlak za Kotoribu za dolazak na odredište treba punih 4 sata i 46 minuta. Ako se uzme prosjek vremena putovanja četiri vlaka prema Kotoribi, od Zagreba udaljenoj 145 kilometara, vlakovi prema Međimurju voze brzinom od 33 kilometra na sat. Jedini svijetli primjer je u uvodu spomenut prijedlog o uvođenju četiri vlaka prema Lendavi preko Murskog Središća te najava uvođenja tri para pograničnih vlakova na relaciji Ormož - Čakovec i Čakovec - Ormož, s mogućim zadržavanjem na stajalištima Dunjkovec i Macinec.

 

Sindikat prometnika zato apelira na sve političke snage u Međimurju da zajednički pokušaju ispraviti nepravdu nanesenu Međimurju i sadašnjim i potencijalnim korisnicima željezničkih usluga iz našeg kraja. Od lokalnih političara Sindikat traži da kontaktiraju Vladu RH, predsjednika RH, resorno Ministarstvo...

 

Činjenica je da se dosad nitko od međimurskih političara nije javno oglasio po tom pitanju iako su bili poprilično glasni kad je u travnju došlo do ukidanja većeg broja vlakova subotom i nedjeljom. Tada je župan Matija Posavec obećao razgovor s čelnim ljudima HŽ-a. Očito ništa nije koristilo, a izolacija Međimurja još će se dodatno povećati.

 

Izvor: 3095