Gradovi i općine 30.09.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:49.

Predstavljena građanska akcija "Glazbena radionica – mjesto za mene"

U utorak, 30.09.predstavljena je građanska akcija "Glazbena radionica – mjesto za mene" koju provodi udruga Zora u suradnji s Graditeljskom školom Čakovec i njenim Učeničkim domom.

 

Akcija će trajati 3 mjeseca, od 15.9. do 15.12.2014. a ukupna vrijednost je 13.000 kn dodijeljeno od Regionalne zaklade za lokalni razvoj Zamah u sklopu decentraliziranog modela financiranja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva. Na konferenciji je bilo prisutno i 20 učenika/ca koji borave u Učeničkom domu, kao i učenici izvoditelji radova u trenutnoj fazi uređenja Glazbene radionice.

 

Akciju je predstavila Marina Kolar (Udruga Zora) koja je pojasnila i razliku između projekta i građanske akcije:

 

"Za razliku od projekta koji traje dulje i sadržava čitav niz aktivnosti, građanska akcija predstavlja jednokratnu akciju koja potiče na aktivizam, poboljšavaju kvalitetu življenja ili općeg dobra u lokalnoj zajednici.

 

S obzirom da Udruga Zora i Graditeljska škola, posebice pripadajući Učenički dom surađuju već dugi niz godina, dobro smo upoznati sa željama i mogućnostima u omogućavanju aktivnosti koje bi unaprijedila svakodnevicu učenika u Domu. Stoga smo i aplicirali na ovaj natječaj kako bi se u Domu stvorio potreban adekvatno opremljen prostor za glazbene aktivnosti. Natječaj "Naš doprinos zajednici" Zaklade Zamah omogućio je da kupimo materijale i krenemo u infrastrukturne radove, a sama vrijednost "Glazbene radionice" multiplicirana je angažmanom samih učenika, njihovih mentora, stručnih suradnika, volontera i pojedinaca koji će zajednički kreirati.

 

Glavne aktivnosti inicijative su potpuno uređenje starih sanitarnih prostora koje je trajno ustupila Graditeljska škola, opremanje glazbenim instrumentima, pokretanje integrirane glazbene i plesne radionice u adekvatnom prostoru te početak zajedničkih aktivnosti koje će se nastaviti provoditi nakon završetka akcije. U sklopu ove akcije zajedno sa učenicima uređujemo prostor "Glazbene radionice" i stvaramo temelj za njihovo djelovanje. Sve aktivnosti odvijaju se u Domu i ostaju njima na trajno korištenje. Početni radovi su već krenuli, pa su tako učenici sa svojim mentorima porušili pregradne zidove, skinuli pločice, postavili nove elektroinstalacije, te pripremili prostoriju za nastavak radova."

 

Ravnateljica Graditeljske škole, dipl.ing. Srebrenka Pongrac, dipl. ing., rekla je:

 

"Graditeljska škola usmjerena je na svakog učenika, a znamo koliko mladi u ovom razdoblju trebaju mjesto za sebe. Samo uređenje "Glazbene radionice" obavljaju naši učenici u sklopu prakse, uz potporu profesora mentora, pa na taj način imaju prilike sudjelovati u samom stvaranju mjesta za njih od samog početka, ali isto tako stječu i vježbeničko iskustvo. Možemo reći kako će to uistinu biti njihovo mjesto, odnosno mjesto za njih. Učenici koji borave u Učeničkom domu pohađaju skoro sve srednje škole u Međimurskoj županiji, pa se time prenosi utjecaj i na cijelu zajednicu."

 

Andreja Bratinšćak, stručna suradnica- psihologinja u Učeničkom domu Graditeljske škole Čakovec pričala je o važnosti ovakvih prostora i aktivnosti za odgojno obrazovni proces:

 

"Osposobljavanje prostora za Glazbeno-plesnu sekciju jedan je od koraka za daljnji razvoj kvalitetnih integracijskih aktivnosti za srednjoškolce romske i hrvatske nacionalnosti u Učeničkom domu.

 

Iz višegodišnjeg iskustva mogu reći da su najbolji rezultati integracije upravo u organiziranim slobodnim aktivnostima gdje se pokazalo da učenici odlično surađuju, druže se i da kroz takve oblike imamo najbolji integracijski efekt. Još uvijek postoji jaz između te dvije populacije, u svoje slobodno vrijeme učenici se samostalno ne odlučuju družiti jedni s drugima, no kroz ovakve aktivnosti prevladavaju međusobne predrasude.

 

Uz sport, mladima u toj dobi glazba i ples izuzetno važni, pomaže im da se izražavaju i zbliže jedni s drugima, a nama odraslima je kroz glazbu lakše doprijeti do njih i odgojno djelovati. Treba naglasiti i da korištenje glazbe u odgojno-obrazovnim programima kod mladih ima dokazani efekt razvijanja boljeg samopouzdanja, bolje društvene prilagodbe, razvijanja pozitivnih stavova i sl.

 

Unapređenje ponude slobodnih aktivnosti u svrhu kreativnog korištenja slobodnog vremena jedan je od bitnih faktora u prevenciji nepoželjnih i rizičnih ponašanja mladih, što dugotrajno utječe i na poboljšanje uvjeta u domu, uspješnost školovanja i općenito na kvalitetu života svih sudionika uključenih u odgojno-obrazovni proces, a time se pozitivno utječe i na širu zajednicu."

Izvor: 3101